maandag 8 augustus 2011

Back!



Sinds gisteren weer terug. Eigenlijk wilde ik 'in Nederland' erachter schrijven, maar ik ben in Nederland gebleven al was het gevoel anders. Samen met een vriendin heerlijk naar Zuid-Limburg geweest, om precies te zijn in Slenaken.
Wat is die natuur toch mooi daar! En wat is het toch griezelig om bergje op te rijden als je net 2 weken je rijbewijs hebt, haha. Maar we hebben allebei erg genoten!
Maandag hebben we eerst de tent opgezet en voor de rest een supermarkt opgezocht, kennis gemaakt met de buren en een beetje kijken hoe en wat.
Dinsdag zijn we naar een super mooi park geweest: Mondo Verde. Er waren super mooie tuinen, vogels die ik nog nooit gezien had. Nog een achtbaan voor de kleintjes en een schommelschip. Het was gewoon helemaal super, plus dat het natuurlijk heerlijk weer was!
Woensdag was het weer iets minder. Van onze buurman kregen wij een route, volgens hem en zijn vrouw zeker de moeite waard om te doen! En omdat we toch geen alternatief hadden, zijn we de auto ingesprongen. Het was een route in Duitsland, langs de Eiffeldorpjes. O
ok dit was mooi. Geweldig om de natuur te zien. Hoe pittoresk dorpjes kunnen zijn, net of je een sprookje in liep. Ook dat was een geslaagde activiteit!
Donderdag hadden we een verwendagje. We hadden onszelf beloofd om naar een sauna/welness achtig iets te gaan. In een recreatiekrant zagen we een advertentie staan van zoiets in Aachen. Het zag er geweldig uit dus wij hup in de auto en op naar Duitsland. En het was toch mooi.. Heerlijk warm water. Een keertje geen chloor, maar meer zout/zoet water. Ook met 2 buitenbaden en een terras. En om de activiteit helemaal super af te sluiten hadden we een massage afgesproken.. Als ik er aan denk droom ik zo weer weg.. Want wat was dat lekker zeg!! Echt genieten en ontspannen! Ook zijn we ook naar iets speciaals geweest. Het was een ruimte

waar warme en geurende grind lag. De muren waren geschilderd alsof je je in een woestijn waande. En op de grond stonden bakken met lampen, die schenen op het plafond waar spiegels hingen en zo werd je lekker bruin. In eerste instantie geloofde wij er niet in, maar het heeft echt effect gehad, we werden allebei bruin!
Vrijdag zijn we naar Valkenburg geweest. Ook dit is zo'n leuk dorpje/stad in Limburg. Wij zijn met een kabelbaan omhoog gegaan naar een restaurant en een rodelbaan. Ineens zag ik dat je daar ook kon tokkelen.. Tja, dan stopt het denke
n bij Elize en doet ze het 'gewoon'.
Maar toen ik daar boven stond wat het best wel hoog.. Uiteindelijk ben ik 3x geweest e
n het was echt super gaaf. Nadat ik 3x geweest ben heb ik even gevraagd hoe hoog het nou eigenlijk was. Was het 45 meter! -slik- Haha, maar ik ben blij dat ik geweest ben!
En toen was er nog 1 ding wat we echt nog moesten doen: shoppen in Maastricht. Heerlijk door de straten slenteren, op het Vrijthof wat gegeten, winkel in, winkel uit, mensen kijken, top!

Ach en nu heb ik nog de meeste dingen vergeten te vermelden.. Zoals het uit eten, lo
l met onze buren die we op een gegeven moment tot campingpappa en campingmamma hebben gebombardeerd. Die ook super voor ons zorgde: zo mochten wij 's avonds bij hun in de voortent zitten zodat we het niet koud kregen en kregen we de laatste 2 nachten hun kacheltje. Maar ook gewoon de gezellig avonden met hun, we hebben ontzettend veel gelachen!
Echt een topvakantie die ik niet snel ga vergeten!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten