dinsdag 15 mei 2012

A shield around me {Psalm 3}


But you are my shield, and you give me victory
and great honor.
I pray to you, and you answer from your sacred hill.
I sleep and wake up refreshed
because you, Lord, protect me.

Oke, laat ik eerlijk zijn: mijn leven is soms zo druk dat ik aan écht geloven bijna niet toekom. In ieder geval, dat was tot een tijdje geleden zo. Ik merkte dat het gehaaste leven mij weer op begon te breken. Het maar meerennen in de meute, terwijl je zo snakt naar adem. 
Het stomme is dat ik regelmatig dit soort momenten heb. Dat ik als een kip zonder kop rond ren en leef en dat na verloop van tijd ik bij wijze van spreken in elkaar stort en niets meer kan. Steeds beloof ik mijzelf dan ook om het de volgende keer beter te doen, maar zoals je al wel begrijpt, komt daar niets van terecht. 
Nu heb ik een betere manier gevonden om wel die rust pauzes in te lassen. Eigenlijk heel simpel: bidden. Op de een of andere manier kom ik de laatste tijd steeds terug op dit woord. Blijkbaar is mijn sleutel, en misschien ook wel jouw sleutel, het gebed. Daar sluit psalm 3, die ik hierboven heb neergezet, heel mooi bij aan. God hoort mijn gebed, ook al lijkt Hij zo oneindig ver weg. Hij geeft mij rust, ik mag uitgerust wakker worden. Het is bijzonder om te weten dat Hij als een schild om mij heen is, die mij beschermt tegen het bijvoorbeeld mee rennen met de meute. 
Ik lees nu net het laatste vers pas, daarmee wil ik graag mee afsluiten. Ook word je in je leven overspoeld met gebeurtenissen, Hij brengt redding en daar mag je op vertrouwen! Bid dat Hij je zal redden en dat Hij je zal beschermen, Hij zal het doen! 
Want de ware redding komt alleen van de HERE. 
Hij zegent zijn volgelingen en geeft hun vrede.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten