zondag 3 juni 2012

'Hoger dan de blauwe luchten'

Ik houd van kinderen, ik houd van oppassen en ik vind het leuk om kinderen naar bed te brengen. Het leukste vind ik het voorlezen en het bidden met de kinderen. Soms een liedje zingen en soms bidden. Zo mooi om te zien, als je dan zo'n gebedje voor ze zingt, dat die kinderen helemaal tot rust komen en met moeie ogen je aankijken. Ik geniet dan dubbelop. Het voorrecht om met de kinderen te mogen bidden en puur genieten van het wonder van het leven.
Zo zing ik heel graag een liedje dat mij geleerd is toen ik klein was. Vele zullen het liedje kennen. Ik kan zo weer kippenvel krijgen als ik het liedje neurie. Zo eenvoudig, maar met zoveel betekenis. Daarom dit blogje over 'Hoger dan de blauwe luchten'


Hoger dan de blauwe luchten
en de sterretjes van goud
woont de Vader in de hemel
die van alle kind'ren houdt

Op de blijde lichte dagen,
In de lange, donk're nacht
Altijd wil Hij voor ons zorgen
Altijd houdt Hij trouw de wacht.

Ook voor zieke kinderen zorgt hij
kent hun tranen, kent hun pijn
Ja voor groten en voor kleinen
Wil de Heer een helper zijn.

Daarom vragen wij eerbiedig
Vouwen wij de handen saam'
Heer die altijd naar ons luistert
neem ook ons gebedje aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten