dinsdag 5 juni 2012

You raise me up!


'De Heer is mijn bevrijder!
Hij maakt mij sterk,
hij maakt me snel als een hert,
met hem beklim ik iedere berg!’
{Habakuk 3:19}

Toen ik deze tekst las dacht ik: wauw, wat een heerlijke tekst! Ik word er meteen vrolijk van. Het doet mij denken aan het liedje 'You raise me up'. 
Ik ken die momenten dat je het gevoel hebt dat je 10 kilo extra meesjouwt, en dat je niet vooruit te branden bent. Daar heb ik nu een beetje last van. En als je dan zo'n tekst leest, dan voel ik mij weer zo licht als een veertje. Ik besef dat de Heer mij bevrijdt, mij sterk maakt, bij mij is en mij de kracht geeft. Ik heb niets anders meer nodig. Alleen "vergeten" dat ik steeds het op eigen kracht moet doen, want dat is niet zo! Met HEM beklim ik elke berg. Niet alleen maar samen. Ik durf te zeggen dat ik het zelf nog geen eens hoeft te doen, want Hij heeft het al gedaan en zal het steeds voor mij doen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten