woensdag 20 juni 2012

Niet meer bang (Openbaringen 2:10)

Wees niet bang voor wat u nog te wachten staat. Sommigen van u zullen door de duivel in de gevangenis worden gegooid, en zo op de proef worden gesteld; tien dagen lang zult u het zwaar te verduren hebben. Wees trouw tot in de dood, dan zal ik u als lauwerkrans het leven geven.

Er zit alweer bijna een schooljaar erop. En wat is het jaar snel gegaan. Vorig jaar rond deze tijd was ik flink aan het denken over een studiekeuze, ik kwam er zelf niet meer uit en ben in contact gekomen met een coach. In het vorige blogje kan je lezen dat van het één op het andere moment mijn leven helemaal veranderde, op een positieve manier. Ik weet ook uit ervaring dat het leven ook op een andere manier kan veranderen. Twee jaar geleden was mijn moeder nog volop aan het kuren en moest ze ook nog bestralingen onder gaan. Een paar maanden eerder veranderde ons leven voor altijd, een bericht die niemand wil horen. 
Soms heb je zoveel plannen voor een komend jaar of voor je leven. En het houdt mij steeds bezig dat die dromen zomaar weggevaagd kunnen worden. Je weet niet wat er volgende week gebeurd, over een maand, een half jaar of over vijf jaar. Ik weet het niet, niemand weet het, Iemand weet het wel. God, mijn Vader. Mensen zeggen weleens dat je dan bekrompen leeft met die gedachte. Nee, het heeft mijn blik juist verruimd. Waarom iets uitstellen als het ook nu kan? Waarom nu niet genieten en het straks helemaal niet meer kunnen? Het heeft mij bewust gemaakt van elke dag, want elke dag is een geschenk van God. Elke dag heeft zo zijn mooie dingen, allemaal geschenken van God. Het heeft ook zijn worstelingen, waarbij ik niet alleen sta. Ja, het heeft mij vertrouwen gegeven. Niet vertrouwen die ik nodig heb over een jaar. Maar het vertrouwen voor elke dag die God mij geeft. 
Deze Bijbeltekst uit Openbaringen vind ik daar zo toepasselijk bij. Oke, ik maak mij echt wel eens zorgen, want soms vraag je je echt af welke kant de weg nu weer op gaat. Maar op elk van die momenten weet ik dat ik niet alleen sta. God is altijd bij mij. Ook leer ik steeds meer om hulp te vragen van mensen als het nodig is, daarin heb ik mooie mensen ontmoet die er écht voor mij zijn. Dat is zo bijzonder om te merken, God heeft mijn gebed verhoord! Ik hoef gelukkig niet langer bang te zijn, welke beproeving er ook voor mij wacht, Jezus heeft ze allemaal overwonnen en zal met mij gaan. En dan die geweldige belofte tot slot. Ik mag het Leven krijgen, dicht bij God in Zijn vaderarmen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten