dinsdag 3 augustus 2010

Wat is het je waard?

Van de week las ik uit Marcus een inspirerend stukje. Het gaat over het binnengaan van de hemel. Over een man die zijn hele leven gewijd had aan de 10 geboden. Hij vroeg aan Jezus wat hij moest doen om deel te krijgen van het eeuwige leven. Jezus' antwoord daarop is: Eén ding ontbreekt u: ga naar huis, verkoop alles wat u hebt en geef het geld aan de armen, dan zult u een schat in de hemel bezitten; kom dan terug en volg mij.’ De man werd boos op dat antwoord. Hij was namelijk rijk en bezat veel bezittingen.

Voor ons mensen, in deze tijd, zijn onze bezittingen erg belangrijk. Ook voor mij. Kinderen krijgen voor hun verjaardag tegenwoordig liever een iPod of een Dsi dan een bijbel. Wij volwassenen lezen voordat we gaan slapen onze mail in plaats van de bijbel en dat we gaan bidden. En ik doe er zelf net zo hard aan mee. Maar nadat ik dit gelezen heb en er overnagedacht heb, heb ik me voorgenomen me minder afhankelijk op te gaan stellen van mijn bezittingen. Laten we genieten van wat God ons geeft. Een wereld waarin we mogen leven, mogen onderhouden.
Laten we afhankelijk zijn van de Bijbel. Onze bezittingen moeten niet op de eerste plek staan. God hoort boven aan je lijstje te staan. Hem moeten we volgen! En nee, het zal niet makkelijk zijn, maar weet dat God er is om je te helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten