zaterdag 5 februari 2011

Wind

Nu ik dit blogje typ, luister ik stilletjes naar de wind. Heerlijk dat waaien, stiekem houd ik er wel van(als ik niet hoef te fietsen).
Gisteren ben ik heerlijk een stukje wezen wandelen. Hup de polder in en lopen maar! Ik had de route zo uitgekozen dat ik in de polder windje mee had. Helaas, op een stukje ontkwam ik niet aan de zijwind en tegenwind.
Eigenlijk was dat helemaal niet zo onaangenaam. Het voelde wel fijn.
Als het zo waait en stormt, dan krijg ik altijd de zin om tegen de wind in te gaan hangen. Maar, pas op! Heb er wel vertrouwen in dat de wind jou 'draagt', ga je er aan twijfelen dan val je meteen! Ik vond dat wel een mooie beeldspraak voor het geloof. Durf te vertrouwen op God's machtige armen, Hij zal je dragen. Net zoals de wind, zie je het niet. Maar je voelt het wel!(en nog machtig ook!) Als je begint te twijfelen of je vertrouwd het niet meer dan kan je er van op gaan gaan dat je valt of struikeld.
Misschien waait het morgen ook nog wel zo hard, ik zou zeggen probeer het dan eens een keer uit! Mij gaf het een mooi gevoel, jou hopelijk ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten