donderdag 2 juni 2011

Vrije dag!

Vandaag een heerlijke vrije dag. Ik had niets op het programma staan, ik zou wel kijken hoe de dag verliep. Nadat ik 's ochtends naar de kerk was geweest, dat was trouwens een bijzondere dienst. Er werd namelijk een kindje gedoopt, wat niet vaak gebeurd op Hemelvaartsdag. Ik kreeg toen het idee om de fiets te pakken en een stuk te gaan fietsen. Heerlijk door de natuur heen. Ik had eerst even een beetje op google maps gekeken wat mij leuk leek, al snel kwam op het idee om richting Putten te gaan. Snel mijn spulletjes bij elkaar gepakt, ketting nog even ingevet en banden opgepompt en op de fiets gestapt.
Eerst over de dijk richting het Nulder strand. Toen bedacht ik me dat het wel leuk was om een route te gaan fietsen op nummertjes. Steeds bij elk kruispunt staat er een bord waar je zelf kan bepalen welke richting je op wilt, super handig, je kan bijna niet verdwalen! Dus ik heb zo ongeveer een route uitgestippeld. Afhankelijk natuurlijk wat mijn beentjes aan konden. Stiekem leek het mij wel leuk om richting Garderen te gaan, maar op de plattegrond leek het erg ver.
Uiteindelijk heb ik een fietstocht van ongeveer 60 kilometer gemaakt. Dat was iets meer dan ik gedacht had, ik dacht zo'n 30 kilometer. Maar het was wel geweldig en zeker de moeite waard! Heerlijk door de bossen gefietst, op plekken geweest waar ik echt niet meer wist waar ik was. In Garderen heb ik uiteindelijk een terrasje gepakt en genoten van een heerlijk taartje, want ja je krijgt wel honger zeg! Toen ik bij Nijkerk was kreeg ik toch wel echt last van mijn derrière! Het laatste stukkie was dan ook wel het zwaarst. Gelukkig kon ik bij mijn oppasgezin aanschuiven voor het eten en hoefde ik geen eten te koken!
En nu lekker slapen want ik moet zeggen dat ik redelijk moe ben geworden hiervan! Het zal morgen wel spierpijn worden. Helaas ben ik ook nog verbrand en ik dacht nog dat ik mij zo goed had ingesmeerd.. Maar nogmaals het was de moeite waard.
Hieronder het kaartje van wat ik gefietst heb. Wil je ook zo'n route doen en vooraf plannen? Kijk dan op www.fietseropuit.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten