zondag 22 juli 2012

Leef! (Amos 5:4)

Dit zegt de HEER tegen Israël: Zoek mij en leef!
{Amos 5:4}

Ik merk dat ik de laatste tijd nogal wat eye-openers krijg. Door met mensen over bepaalde onderwerpen te praten en boeken te lezen. Dat is nogal confronterend, want je krijgt door wat je eigenlijk aan het doen bent en dat het niet echt de goede weg is. 
Maar eye-openers hebben voor mij een extra waarde. Het geeft mij de mogelijkheid om dingen in mijn leven om te gooien, een keus te maken en te veranderen. Nadat ik de confrontatie achter mij heb gelaten komt er een moment van bezinning en genieten. Want ik merk op dat soort momenten dat God heel dicht bij mijn leven betrokken is en dat Hij in mij werkt. 
Daarom vind ik bovenstaande tekst ook zo mooi. Ik heb wel eens van die momenten dat ik denk: God kan mijn rug op! Hij doet waar Hij zin in heeft en denkt niet aan mij. Al heel snel baal ik van die gedachte. Dom, dom, dom! Ik weet dat het namelijk helemaal niet zo is. Sterker nog, Hij wijst mij de weg die ik gaan moet. Ik mag leven door Hem. Hij geeft mij alles wat ik nodig heb, keer op keer. Ik kan hem de rug toe keren, doen waar ik zin in heb maar ik weet dat ik dan niet kan leven. Ik kan en mag leven doordat ik dicht bij Hem mag komen. Dat is toch wel een bijzonder gevoel! 
Zoek Hem en je mag leven! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten