vrijdag 12 oktober 2012

Schatten en rijkdom (Jesaja 45:3)

Ik zal je verborgen schatten schenken, diep weggeborgen rijkdommen. Dan zul je weten dat ik de HEER ben, de God van Israël, die jou bij je naam roept.

Je hebt soms van die momenten die heel bijzonder zijn. Ik noem ze vaak knipogen van God. Van die gevallen die geen toeval kunnen zijn. Bijvoorbeeld dat iemand iets tegen je zegt wat jij net nodig had. Of zo had ik het net met een quote. Diep in mijn hart wist ik dat het waar was, maar ik wil en kan het niet geloven. 
Ik weet niet precies wat deze tekst uit Jesaja bedoeld, maar ik weet wel dat in situaties waarin ik niet weet welke kant ik op moet, dat God mij de weg wijst. Ineens lukt het om iets tegen iemand te zeggen, een doorbraak in een lastige situatie. 
Er zit meer in je, dan dat je soms denkt! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten