donderdag 4 oktober 2012

Stageverhalen

Ik geniet heel veel van de stage bij de kleuters. En het levert soms ook heerlijke verhalen op! En hilarische momenten! Geniet mee:


* ik kan mijn handen gaan beveiligen want ze vechten erom: "Juf, mag ik je een handje geven"

* ik lig helemaal in een scheur om Koekeloere met Engels, sommige kinderen keken mij verbaasd aan..

* er werd mij gevraagd om het hakje, bleek de schoenlepel te zijn. Tja, wist ik veel!

* een jongen had ecoline op zijn handen en vroeg of hij daar dood aan ging, het zag er ook wel griezelig uit..



* Op stage hebben we een project over 'God loven'. We hebben het gehad over de verschillende manier hoe je dat kunnen doen. Ook over muziek. Er werd gevraagd aan de kinderen wat hun lievelingslied is, waarop een meisje antwoorde: "Neem mijn leven Heer".
Stagementor en ik keken elkaar met grote ogen aan en dachten: maar nu nog niet, je bent zo jong!

* met buitenspelen willen er twee meisjes op dezelfde wipkip, wat natuurlijk niet kan. Eentje roept mijn hulp en zegt dat zij er eerder was dan het andere meisje. Ik roep het andere meisje er ook bij en vraag wie er het eerst op zat. Allebei steken ze tegelijk hun hand op, daar werd ik dus niet veel wijzer van. Blijkbaar liegt één meisje dus ik stel opnieuw een vraag: blijkbaar liegt iemand, want jullie kunnen niet allebei de eerste zijn, wie kan dat vertellen? Beide reageren tegelijk door naar de ander te wijzen en de naam erbij te noemen.. Op dat moment moest ik lachen en kreeg ik twee verontwaardigde blikken terug. Sorry dames, maar het was écht hilarisch! Gelukkig was het snel opgelost doordat eentje op een andere wipkip ging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten