zaterdag 20 december 2014

Bemoeienis

Gisteren hoorde ik en las ik twee keer over een woord: bemoeienis. Een woord met zoveel meer betekenis dan die jij en ik er misschien nu aan geven. 

Isaiah 40.31 or Custom Bible verse 8x8 print  But those who wait on the Lord Shall renew their strength; They shall mount up with wings like eagles, They shall run and not be weary, They shall walk and not faint.Van bemoeienis word ik niet direct vrolijk. Ik denk dan aan iemand die zich ergens mee bezig houdt terwijl het niet zijn zaak is, hij heeft daar niets te zoeken! 

Maar God wil zich wel met ons bemoeien. Word jij daar vrolijk van? Mag Hij zien wat er leeft, achter dat masker voor de buitenwereld? 
Oke, anders gesteld: mag God zich met ons be-moei-en? Laat jij het toe dat Hij moeite doet voor jou? Dat Hij jouw last draagt, dat Hij "moe" wordt, zodat wij verder kunnen? 
God zal nooit moe worden, Hij heeft oneindige kracht, maar ik denk dat de beeldspraak wel duidelijk is. 
God stuurde Zijn Zoon naar deze wereld om onze last te dragen. Hij wil zich bemoeien met ons leven. Hij wil alles weten. Deel jij alles met Hem? 
Het is niet mijn sterkste punt, ik houd het liever voor mijzelf, ik wil niemand (zelfs God niet) er mee lastig vallen. Maar ik merk meer en meer als ik dat wel doe dat er steeds een stukje last van mij af valt. En dan zelfs, door de stormen van het leven heen, lukt het om God te loven. Dat is toch geweldig?! 
God is zoveel groter, geef het maar aan Hem, Hij kent de weg, de oplossing. Vertrouw Hem maar, toe maar, het zal goed komen! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten