vrijdag 26 december 2014

There is a Redeemer

Jezus is geboren! Redder van het heelal!
Vanmiddag schoot er een lied door mijn hoofd en tegelijk het verhaal van de schrijver. 
Keith Green. Radicaal christen. Hij had het niet zo staan op stoffige kerkgebouwen. Hij was vol van aanbidding en toewijding aan Christus. Zijn verhaal heb ik vijf jaar geleden gelezen. Ik zat toen op de havo en mijn Nederlands docent vond -min of meer- dat ik het moest lezen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb! Ik deel het lied met jullie en als je de kans krijgt om zijn bibliografie te lezen... doen! (No compromise - Melodie Green & David Hazard)

There is a Redeemer

There is a Redeemer, 
Jesus, God's own Son,
Precious Lamb of God, Messiah, 
Holy One,

Thank you oh my Father, 
For giving us Your Son,
And leaving Your Spirit, 
'Til the work on Earth is done.

Jesus my Redeemer, 
Name above all names,
Precious Lamb of God, Messiah,
Hope for sinners slain.

Thank you oh my Father, 
For giving us Your Son,
And leaving Your Spirit, 
'Til the work on Earth is done.

When I stand in Glory, 
I will see His face,
There I'll serve my King forever,
In that Holy Place.

Thank you oh my Father, 
For giving us Your Son,
And leaving Your Spirit, 
'Til the work on Earth is done.

2 opmerkingen:

  1. Mooi is dat! Ik hield ook erg veel van zijn muziek en woordkeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven. Keith Green, veel gedraaid vroeger en zijn levensverhaal is zo indrukwekkend. Dank je wel voor het 'oprakelen' van mijn vuurtje :-)

    BeantwoordenVerwijderen