zondag 21 december 2014

Vrede {Jesaja 9:5 & Lucas 1:78-79}

Een kind is ons geboren,
een zoon is ons gegeven;
de heerschappij rust op zijn schouders.
Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman,
Goddelijke held, Eeuwige vader, Vredevorst.
{Jesaja 9:5}

Wat doet het woord vrede bij jou? Ik moet meteen denken alle oorlogen, ruzies, verdriet, haat en onverdraagzaamheid in deze wereld. Hoezo vrede? Is dat mogelijk op deze wereld vol ego's en individuen?  Nee, vrede is een woord dat veel mensen op deze wereld niet kennen.
Maar gelukkig kennen jij en ik het (nu) wel. Want de Vredevorst is op aarde gekomen! En dat mogen wij komende week vieren! Hij kwam speciaal voor ons op aarde, om ons te leren wat vrede is.

Dankzij de liefdevolle barmhartigheid van onze God
zal het stralende licht uit de hemel over ons opgaan
en verschijnen aan allen die leven in duisternis
en verkeren in de schaduw van de dood,
zodat we onze voeten kunnen zetten op de weg van de vrede.’
{Lucas 1:78-79}

Deze tekst raakte mij vanochtend in de kerk. De Vredevorst is niet alleen op aarde gekomen. Wij mogen op de weg van vrede lopen. En dat niet alleen, Gods liefdevolle barmhartigheid is bij ons én Zijn stralende licht zal over ons leven schijnen.
Ik hoop dat dit niet als een sprookje voor jou klinkt, maar ik weet dat het wel zomaar kan. Want soms is vrede ver te zoeken in ons eigen leven. Vrede met je omgeving, vrede met jezelf, vrede in je hart. Soms lijkt het allemaal onvrede, komt het ooit goed?!
Ik hoop dat je deze week mag zien dat de Redder ook voor jou geboren is. Wie je ook bent, wat je ook gedaan hebt, waar je ook doorheen gaat. Hij is er voor jou! Hij gaat onvoorstelbare vrede brengen in jouw leven, vertrouw op Hem! 

Luke 1:78- 79 because of the tender mercy of our God,     by which the rising sun will come to us from heaven  to shine on those living in darkness     and in the shadow of death, to guide our feet into the path of peace.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten