maandag 16 augustus 2010

Onmogelijk?

27 ‘Ik ben de HEER, de God van al wat leeft. Is er ook maar iets dat voor mij onmogelijk is?

Ik denk dat één van de moeilijkste dingen in het geloofsleven, bidden en bijbellezen is. Vaak hebben we geen tijd, of als je al op bed zit ben je te moe om nog een stukje te lezen en te gaan bidden.
Maar het kan ook zijn dat je niet weet wat je moet bidden. Of je durft, wat je op hart hebt, niet te vertellen aan God. Iets wat voor jou zó belangrijk is, het is iets groots, iets geweldigs. Eigenlijk zo groot dat je het niet durft te vragen of te verlangen van God. Een kindje, dat iemand beter wordt, dat je meer rust krijgt, dat je geen geld-, drank- of drugsproblemen meer hebt. Ik kan nog wel doorgaan..
God zegt tegen Jeremia 'Ik ben de HEER, de God van al wat leeft. Is er ook maar iets dat voor mij onmogelijk is?'
Ik hoop dat je/u door deze tekst inziet dat je alles voor God neer mag leggen. Al je vragen en je verdriet. God helpt je ermee! En als het nog steeds moeilijk blijft, vraag om de Heilige Geest, of Hij je wilt helpen. Zodat je meer kan vertrouwen op Hem.
Maar bedenk ook: God geeft wat Hij goed vind, op Zijn tijd. Wij kunnen onze weg uitstippelen, maar God bepaald de richting ervan!(spreuken)

1 opmerking:

  1. Hee Liesje:)
    Mooi stukje! Heb echt zin om vereniging te gaan geven:D
    Liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen