maandag 9 augustus 2010

Oudejaarsdag

Nee nee, ik ben niet in de war hoor!
Voor mij is het vandaag ook een beetje oudejaarsdag.

Morgen ben ik namelijk jarig. Alweer 18 jaren jong(of oud). Phoe, het klinkt heel wat, maar je bent nog nergens. Ik sta nu echt aan het begin van het leven, voor mijn gevoel. Ik begin met een opleiding. Men vindt nu ineens dat ik volwassen ben, dus zo moet ik me ook gaan gedragen(weet iemand een korte cursus?!). Ik mag gaan autorijden, al heb ik daar nog geen geld voor. Ik mag nu alle soorten drank kopen, dat deed ik al voor mijn 18e... En het leukste cadeautje is dat je nu zelf overal voor mag gaan betalen, je zorgverzekering, je rekening(nu nog niet, na mijn studie). Maar gelukkig zijn er ook nog toeslagen & subsidies(jaja, dat is het zelfde!)


Wat heb ik in die 18 jaar uitgevreten? Hier een samenvatting:
- taart eten met de handjes(1e verjaardag)
- super blij zijn met een trui met een beest erop( 3 jaar)
- duimen, heel lang! (grappig: me nichtje doet nu precies hetzelfde, 1 handje achter het hoofd & 1 duim in de mond)
- op vakantie kanoën, wat mijn moeder niet leuk vond!(5 jaar)
- toen ik 3/4 was al alleen naar de C1000 boodgappie doen
- broer pesten, waar ik errug goed in was!
- naar school
- logeren bij zus in kampen(voordeel van "grote" zussen)
- tante ziek & overlijd
- opa overleden
- naar een andere school(10 jaar)
- van een slechte zwemmer naar een goede zwemmer en later zelfs waterpoloër(wie had dat gedacht)
- toen ik 8/9 was 'gekust' met een man/jongen van 25. Ja iedereen vond mij schattig!
- naar de 'grote' school in Amersfoort(12 jaar)
- op kamp & musical
- naar het vmbo moeten omdat ik net niet goed genoeg was(op 2 10e) later toch naar de HAVO mogen
- zus gaat trouwen(eindelijk..)
- opa & oma overleden in 5 weken tijd
- tante worden van een 2-ling
- lieve vriendinnen ontmoeten
- Engels eerst vreselijk vinden en nu de mooiste taal die er is, vinden
- blijven zitten in havo 5
- moeder ziek
- belijdenis doen
- voor de 3e keer tante worden
- ein-de-lijk mijn diploma halen

Ach, er zal nog veel meer gebeurd zijn.. Maar dit kan ik zo even herinneren..
In foto's:
Ik ben God dankbaar dat Hij al die 18 jaar er altijd voor mij is geweest en dat Hij voor mij blijft zorgen, elke dag weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten