woensdag 18 augustus 2010

Een half jaar verder..

18 februari – 18 augustus

Alweer 6 maanden..
Een half jaar terug werd ons leven, van mijn ouders en broers en zussen, even op zijn op kop gezet.
Het begon met een brief die redelijk onschuldig leek. ‘Er is een plekje geconstateerd bij het onderzoek’. We dachten allemaal dat het wel mee zou vallen. Het kan niks zijn.
Toen mijn moeder naar de huisarts ging bleek alles al geregeld te zijn, de afspraken in het ziekenhuis waren al gemaakt.
Er moest een operatie plaats vinden om meer duidelijkheid te geven.
Die uitslag was niet goed. Weer werd de grond onder onze voeten weggeslagen. Het was een kleine tumor(7mm) maar toch kwaadaardig én er moest een 2e operatie volgen.
Ook die uitslag was niet gunstig. Er waren meer sporen gevonden, uitzaaiingen. Mijn moeders hele lichaam moest worden onderzocht. Weer een spannende tijd van onderzoeken en wachten op uitslagen. Gelukkig bleek die uitslag wel goed te zijn: ze konden verder in het lichaam niks vinden. Een hele opluchting.
Het vervolgtraject zou een zware tijd worden. 6 chemokuren, om de 3 weken eentje. Daarna nog 25-30 bestralingen, elke dag, 6 weken lang.
We zijn nu bijna op de helft. Er moet nog 1 chemo gedaan worden en dan komen de bestralingen. Die zijn zwaar. Je kunt niks doen, je moet elke dag op en neer naar het ziekenhuis.

Zo zit je je voor te bereiden op een jaar met allemaal mooie gebeurtenissen. Zo zit je regelmatig in het ziekenhuis, voor een operatie, voor een uitslag, voor een kuur, voor een bestraling.

Het is mooi om te weten dat er zoveel mensen met ons meeleven. We hebben enorm veel kaarten gehad, verschillende bloemetjes en fruitschalen. Het blijft nog steeds binnenkomen.
Gelukkig hebben we ook een Vader in de hemel die er elke dag voor ons is. Die ons leidt en draagt door deze tijd.
We mogen ook danken, voor mijn belijdenis, mijn nieuwe nichtje, dat ik mijn diploma mocht halen, dat mijn ouders 35 jaar getrouwd mochten zijn, dat mijn broer gaat trouwen.

Het volgende liedje heb ik vaak de afgelopen tijd geluisterd.. Het gaf me kracht..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten