dinsdag 26 oktober 2010

Keith Green

Keith Green is een geweldige kerel, die helaas veel te vroeg is overleden.
Twee jaar terug heb ik zijn biografie gelezen. Een geweldig boek, die iedereen kan lezen: gelovig of niet. Ik heb er zo enorm veel van geleerd! Toen ik het boek uit had, was hij echt míjn voorbeeld.
Hij bereikt mensen op zo'n bijzondere manier.. Ik kan niet anders zeggen dat je het boek maar moet lezen.(Klik hier)
Die manier sluit ook heel mooi aan, bij het onderwerp die wij(Jolanda en ik) vanavond hebben behandeld op vereniging. Dat was namelijk over de gelijkenis van 'De barmhartige Samaritaan'. Hierin staat 1 duidelijk onderwerp in centraal: naastenliefde, mensen helpen die het zo hard nodig hebben. Onze o zo belangrijke ikke op zij zetten! En dat is in deze tijd niet zo makkelijk, maar laten we het in ieder geval proberen! Mensen met hart en ziel helpen. Niet alleen geld overmaken(wat natuurlijk ook belangrijk is). Maar écht helpen. Het hoeft niet moeilijk te zijn. Er is vast iemand in u/jou omgeving die wat hulp kan gebruiken, als is het op ziekenbezoek gaan! Open je ogen ervoor en help en vergeet je eigen 'ikke' voor een keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten