vrijdag 18 maart 2011

Oh happy day!!

Ik probeer elke dag('s ochtends) een stuk te wandelen. Zo'n 5,5 kilometer. Met meerdere bedoelingen: 1. Het is goed voor de lijn 2. Mijn knie in beweging te houden 3. Voor wat ontspanning 4. Te genieten van de natuur 5. Nieuwe ideeën te verzinnen of een plan bedenken.
Als ik dat rondje loop heb ik mijn mp3 aan met heerlijke muziek. Van bijvoorbeeld Michaël W. Smith of Hillsong. Als ik daar dan loop in de polder, genietend van de zon dan wil ik niets liever dan meezingen met de praise-songs die voorbij komen. (vaak hou ik mijn in voor mijn medemensen)

Ik vind het wel eens jammer dat er in de kerk niet veel uitbundiger gezongen en gedaan wordt. In sommige kerken wordt er heel somber over gedaan, in andere is het al wat 'vrolijker'. Niet dat ik de evangelische kant helemaal op wil, maar het geloof is zo iets moois! Zo'n waardevolle schat, die je moet koesteren, maar ook mag delen met anderen en laten zien hoe belangrijk het is. Ik wil ook niet meteen dat er opwekkingsliederen komen(zal wel mooi zijn), maar de psalmen en gezangen kunnen we veel mooier zingen als wij beseffen wat het voor ons betekend. Het mag allemaal wat uitbundiger, meer blijdschap en dankbaarheid.

Wat ik een mooi voorbeeld vind is het lied 'Oh happy day'. Daar zit zoveel blijdschap en dankbaarheid in, voor wat Hij voor ons heeft gedaan! En dan die uitbundigheid, heerlijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten