donderdag 3 maart 2011

Mooi gedichtje

Het klinkt misschien een beetje kerst-achtig, maar ik vind hem zelf erg mooi:

Heer, U lijkt soms zover weg
Verder dan de sterren in de donkere nacht,
Verder dan Uw geboortejaar,
Toen U als Koning werd geboren.
De Verlosser, die mij vrede bracht.

Verder dan de horizon,
Die ik maar nooit kan bereiken!
Zo ver van Uw lichaam,
Dat voor mijn zonden moest bezwijken...

Heer, laat mij beseffen,
Dat U nog altijd bij ons bent
Met Uw eeuwige liefde
Zo groot en ongekend!

Laat mij beseffen dat ik,
Niet alleen met kerst, maar elke dag,
Met mijn zonden en verdriet
Bij U komen mag.

U bent mijn Koning,
Verlosser en Heer,
Ik bid tot U,
En leg alles bij U neer...

Dan bent U dichterbij dan wie dan ook,
En maak dwars door mijn tranen een nieuwe start,
Als ik Uw liefde in mij voel,
Zo dichtbij in mijn hart!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten