zondag 26 december 2010

Fijne Kerst?!

Deze dagen zijn alweer bijna voorbij. De een vind het jammer en de ander is daar blij om. Ik weet het nooit zo goed.
Op de een of ander manier heb ik een soort van hekel gekregen aan de Kerstdagen. De gedachte achter het verhaal vind ik wel mooi, maar er is iets wat ik niet fijn vind.
En het verhaal lijkt zo teder en mooi, maar in werkelijkheid is het heel anders.
Ik weet ook dat ik niet de enige ben die Kerst niet zo'n fijn feest vindt. Hoeveel mensen worden tijdens deze dagen wel niet geconfronteerd met het verlies van een geliefde, een lege plek aan de mooi gedekte tafel. Of dat je té ziek bent om het te vieren, om er überhaubt wat van mee te krijgen.
Nu ik dit zo schrijf en toen ik eerder hier over nadacht, kwam ik maar op één ding: Here Jezus, kom snel en verlos ons uit deze wereld.
Michaël W. Smith heeft hier een heel mooi lied bij: Welcome to our world:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten