dinsdag 7 december 2010

Onbeperkt houdbaar

Sinds gisteren ben ik begonnen met een half uurtje stille tijd.
Ik weet nog niet zo goed hoe ik het vorm moet geven. Ik denk dat ik het maar een beetje afwissel.
Gisteravond heb ik een stukje gelezen uit een mooi boek. Vorig jaar met belijdenis mocht ik van een oudtante een boekje uitzoeken. Ik heb toen gekozen voor 'Onbeperkt houdbaar'. Daarin wordt de Apostolische geloofsbelijdenis uitgebreid behandeld.
Je leest een stukje uit de catechismus, waar de geloofsbelijdenis ook wordt behandeld. Je leest een stukje uit de bijbel, je beantwoord stellingen of vragen en je leest een stukje wat de schrijver geschreven heeft over een deel van de geloofsbelijdenis. Ik moet zeggen dat ik best wel enthousiast was! Je moet er echt over na denken. Het is niet zo'n boekje die je zo even uitleest(wat ik vaak heb bij dat soort boekjes). En wat er stond raakte me ook, misschien omdat ik er deze keer op een heel andere manier mee bezig ben. Ik ervaar nu al een stukje rust in mij, ik weet dat Hij mijn Vader wilt zijn(was het eerste stukje) en hoewel je dat wel weet in je hoofd is het toch wel fijn als dat benadrukt wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten