zaterdag 11 december 2010

Redder

En in Jezus Christus, Zijn eniggeboren Zoon , Onze Heere.

Het verhaal van Jezus is nogal apart. Vergeet even de afloop en probeer je in te leven in Zijn tijd. Een man, die zegt dat alleen Hij de Weg, de Waarheid en het Leven is. Je moet Hem volgen want alleen dan kan je bij God komen.
Het klinkt nogal een beetje arrogant..
Maar Hij is wel wie Hij zegt dat Hij is. Hij is inderdaad dé Weg en dé Waarheid en hét Leven. Hij is jouw Redder!
Misschien zeg je dat je geen redder nodig hebt. Ik dacht dat ook, ik dacht een aantal jaar geleden dat ik het zelf wel kon redden. Ik had Hem niet nodig, Hij had mij teveel verdriet aangedaan. Zoals ik al eerder heb geschreven, ben ik er achter gekomen dat dat totaal fout was! Want ik weet nu dat ik Hem wél nodig heb! Dat gevoel ga ik nooit meer vergeten. Ik voelde zoveel liefde van Hem, ja ik voelde me geborgen bij Hem. Zo bijzonder, ik hoop dat jij dat ook mee mag maken.
Je moet Hem dan wel toelaten in je leven. Als jouw Redder. Je mag dan zijn zoals je bent, in Zijn ogen een parel. Heel kostbaar.
Hij zal jouw een rust geven die niet met woorden te omschrijven zijn. Hij geeft om jou en wil niets liever dat jij naar Hem toe komt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten