woensdag 15 december 2010

Volg Mij

En in Jezus Christus, Zijn eniggeboren Zoon, onze Heere.

Onze Heere. Laat dat even op je in werken: ónze Heere. Hij wil ook voor jouw een Heere zijn, een Vader.
Hij wilt dan ook niets liever dat jíj Hem volgt. Hij roept je elke dag weer: 'Kom, volg Mij!'
En als je dat zo leest, lijkt het niet zo moeilijk. In praktijk is het een ander verhaal. Het zal niet altijd makkelijk zijn om Hem te volgen, soms voel je je eenzaam. Maar je mag wel weten dat Hij je met liefdevolle armen zal omringen.
Hem gehoorzamen is een soort van bescherming. Door Hem volledig te vertrouwen, naar Hem te luisteren mag je weten dat het goed komt. Wijzelf kunnen dat niet overzien. Maar Hij wel! Je mag er op vertrouwen dat het goed komt, in welke strijd je je nu ook bevind in dit leven.
Zoals een kinderliedje zegt: 'k Stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God, want in Zijn hand ligt heel mijn levenslot, Hem heb ik lief, Zijn vrede rust in mij, zie naar Hem op en ik weet Hij is mij steeds nabij!
Er is toch niets mooiers?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten