vrijdag 28 januari 2011

Keuzes maken

Iedereen weet wel dat keuzes maken niet altijd makkelijk is. Kies ik voor mezelf, of wat iedereen van me verwacht. Doe ik wat ik leuk vind of wat goed voor mij is. In december heb ik gelukkig een goede keuze gemaakt. Een keuze, waar andere van zeggen 'Zo jij hebt lef!', die niet gemakkelijk was. Gelukkig heb ik geweldige vrienden die er altijd voor mij zijn en zo werd het toch een stukje makkelijker.
Maar, stoppen met een studie betekent natuurlijk ook dat je verder moet gaan kijken naar een nieuwe. Daar ben ik mee bezig geweest. Want wat wil ik nou echt? Wat vind ik nou écht belangrijk? Er kwam meteen uit dat ik uitermate geschikt zou zijn voor een 'sociale' studie.
Ik heb een collage gemaakt om dat in beeld te brengen, mijn waarden. En door een gesprek kwam ik erachter dat het zo van mij was en dat ik daardoor veel meer een idee heb wat ik echt belangrijk vindt. Dat vond ik erg grappig en heel leerzaam. Hieronder zal ik de collage plaatsen, ben benieuwd wat jullie uitleg er van is!

Ik ben op moment aan het kijken naar 3 opleidingen. Namelijk: Pabo, lerarenopleiding(voortgezet onderwijs) en pastoraal werker. Ik ga nu heel veel informatie opzoeken en dan rond maart een definitieve keuze maken! Spannend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten