woensdag 19 januari 2011

Onverwachts dicht bij Hem

Hoe onuitputtelijk zijn Gods rijkdom, wijsheid en kennis, hoe ondoorgrondelijk zijn oordelen en hoe onbegrijpelijk zijn wegen. ‘Wie kent de gedachten van de Heer, wie was ooit zijn raadsman? Wie heeft hem iets gegeven dat door hem moest worden terugbetaald?’ Alles is uit hem ontstaan, alles is door hem geschapen, alles heeft in hem zijn doel. Hem komt de eer toe tot in eeuwigheid. Amen. (Romeinen 11:33-36)

Een tekst die de laatste dagen steeds door mijn hoofd schiet. God's wegen zijn ondoorgrondelijk. Wij kunnen het niet snappen en het niet verklaren.
Waarom ik dit schrijf? De afgelopen weken sterven hier, in het dorp waar ik woon, zoveel jonge mensen. Zo ineens weg uit ons leven. De meeste ken ik niet. Maar het grijpt mij wel aan. Zit hier voor ons een boodschap achter? Wat moeten we er mee? Ik snap het niet, het enige is in gebed tot God gaan.. Misschien kan en wil Hij een antwoord geven.
Gelukkkig is er ook troost. De mensen die overleden zijn mogen bij God zijn. Ik kwam een nummer tegen van Sela die het mooi vertaald..
Sela - Onverwachts dicht bij Hem

1 opmerking: