zondag 2 januari 2011

Zaaien

Ik ben een beelddenker, de ene keer meer dan de andere keer. In de Bijbel staan veel beeldspraken(vaak gelijkenissen van Jezus), verhalen die voor mij dus echt levendig worden. De meeste keren is dat wel fijn, soms ook niet want dan kan het mij bang maken.
Een mooi voorbeeld van beeldspraak is die van de zaaier. Jezus waarschuwt ons: Kijk uit waar je zaait en wanneer je zaait! Je moet wel op tijd zaaien anders kun je het niet oogsten. Maar als je het op de verkeerde grond zaait, zal de oogst ook mislukken.

Dat is precies met het geloof. Als je klein bent wordt er in jouw gezaaid. Maar doen de mensen dat op het verkeerde tijdstip, dan kan het het tegengestelde resultaat hebben. Ook als ze het op de verkeerde (geestelijke) grond doen kan het averechts werken. Het is heel belangrijk dus dat je vooruit denkt wanneer je het moet doen en waar je het moet doen.

Ik ben er achter gekomen dat het geloof voor mij een enorm waardevolle investering is geweest! Iets waar ik in de toekomst ook iets aan heb. Het geeft mij dag in dag uit een vast vertrouwen. Ik weet dat elke dag uit God's hand komt. Je hebt dagen die tegenzitten, ik kwam er soms later achter dat het wel degelijk nut had!

Lees eens de gelijkenis van de zaaier en bedenk wat voor boodschap deze gelijkenis voor jouw kan hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten