woensdag 21 september 2011

De Brug

Ik lees op moment het boekje 'In Gods werkplaats' van Max Lucado. Als ik het goed begreep zijn eerste boekje, met zoveel mooie stukjes!
Een verhaal ging over een jongen die brug bouwde naar een waterbron. Als hij niet zo slim was geweest, dan had het hele dorp zonder levensbron gezeten en dus zonder water. Toen de brug klaar was, was er een groot feest. De brug was versierd met allemaal slingers en iedereen was blij.

Misschien snap je al dat dit niet zomaar een verhaal is. Het is een gelijkenis. Het gaat over de kruisiging van Jezus. Een verhaal dat de laatste tijd erg veel indruk op mij maakt. Want wat is het een cadeau dat Hij voor mijn zonden aan het kruis is gestorven, speciaal voor mij en jou.
Toen ik nog klein was, werd het in mijn beleving niet zo feestelijk gevierd. Terwijl ik nu zoiets heb van maak er iets moois van. Het is vreselijk dat wij Gods kunstwerk steeds weer opnieuw verpesten. Gelukkig is er een Meesterschilder die dat kan herstellen, die een brug bouwt naar de Levensbron. Zodat wij bij onze Vader mogen komen en zodat Hij ons beschermt waar we ook gaan, waar we mee zitten en wat ook ons maar bezig houd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten