dinsdag 6 september 2011


Gods Regenboog

 Heer, soms kijk ik naar omhoog,
zoekend naar Uw regenboog.
‘t Teken dat Gij Noach gaf
na de scheppings zwaartse straf.

Vader, met die boog hebt Gij beloofd,
eeuw'ge trouw aan ieder die gelooft.
Ik weet als ik naar die kleuren kijk,
God regeert Zijn Rijk.


Heer, wanneer er niets meer wil,
word ik diep van binnen stil.
‘k Denk dan aan de regenboog
in de wolken, Hemelhoog.

Vader, met die boog vertelt U mij,
"Wat er ook gebeurt Ik ben erbij."
Ik weet als ik naar die kleuren zie,
God verlaat mij niet.

Vader, met die boog geeft U mij zicht,
op een leven in Uw Eeuwig Licht.
Ik weet als ik aan die kleuren denk,
dit is Gods geschenk.

Om Uw Hemeltroon zo hoog,
straalt een groete regenboog.
‘t Teken van Genade groot,
ook voor mij door Jezus' dood.


© Margreeth Ras-van Slooten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten