dinsdag 4 juni 2013

Wonderlijke momenten

Vroeger deed ik het nog wel eens. Na het eten, de Bijbel pakken en het op een willekeurige bladzijde openslaan. Mijn ouders wilden niet dat ik het deed, ik heb eigenlijk nooit gevraagd waarom, maar volgens mij vonden ze het niet eerbiedig.
Vanavond deed ik het weer. Ik heb geen structuur in mijn Bijbellezen, ik kom vaak stukken tegen, hoor teksten van andere mensen. Soms denk ik wel eens: je zou daar wat meer structuur in aan brengen. Het is me nog niet gelukt om dat te doen. Maar goed, ik sloeg net mijn Bijbel open en kwam bij een psalm uit die ik maar al te goed ken. Toch viel mijn oog nu op een "nieuw" stukje. En er gebeurde iets in me. Niet iets groot, maar net genoeg om op te merken. Alsof de wereld even een seconde stil stond. Alsof God de woorden zelf tot mij sprak. Dit zijn de woorden:
Kom weer tot rust, mijn ziel,
de Heer is je te hulp gekomen.
Psalm 116:7
Het is apart, bijzonder en gek. En eigenlijk ben ik sprakeloos. God werkt en dat heb ik niet altijd door. Soms word ik boos, snap ik niet waarom het zo stil lijkt, zo leeg. Diep van binnen ben ik zo enorm dankbaar. Want God werkt en wil mijn leegte opvullen. Ik mag tot rust komen, bij Hem schuilen. En door die rust mag ik dankbaar zijn voor alles wat ik krijg in mijn leven. En zelfs in tijden van verdriet, geeft Hij mij dingen om voor te danken. {Ik houd sinds een maand een 'Ik dank U-boekje' bij, daarin schrijf ik op waar ik dankbaar voor ben, elke dag. Ik kwam vanavond wonderlijke dingen tegen die ik zelf opgeschreven heb. Het is echt een aanrader om te doen en ook om af en toe terug te bladeren, het sterkt en bemoedigd mij!}  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten