woensdag 26 juni 2013

Rust {Jeremia 6:16}

Dit zegt de HEER:
Ga op de kruispunten staan, denk na,
kijk naar de oude wegen.
Welke weg leidt naar het goede?
Sla die in, en vind rust.
{Jeremia 6:16}

Je kent misschien wel die momenten dat je een beslissing moet nemen en je er niet uit komt. Ik ken dat soort dilemma's wel. Vervolgens denk ik: denk er maar niet meer aan dan komt het wel goed. Maar zo simpel is dat niet. Op de raarste momenten schoot het dan door mijn hoofd. Midden in de nacht moest ik er ineens aan denken, ineens weer allemaal onrust, want ik had nog geen beslissing genomen. Geen beslissing nemen is een keuze, maar of je er nu zo gelukkig van wordt?! 
Daarom vind ik deze boodschap van God zo enorm mooi. Ik heb vandaag een periode in mijn leven afgesloten, dit hoofdstuk is klaar. Het was heftig, het was mooi, het was leerzaam, het heeft mij gebroken en weer opgebouwd. Nu dit hoofdstuk klaar is betekend het niet dat ik het zal vergeten, nee het is een deel van het boek van mijn leven dat God schrijft. Ik kan er op verder bouwen. God heeft mij voor keuzen gesteld, mij gedwongen om een keuze te maken en dat was niet eenvoudig. Maar ik snap nu waarom het moest. Ik zocht rust en ik heb die gevonden. Ik zocht naar antwoorden op vragen, de antwoorden zijn er, de vragen weet ik niet meer. Het is goed om soms stil te staan, om na te denken over keuzes die gemaakt moeten worden. Nog mooier wordt het als je God daarin betrekt. Hij is degene die je ultieme rust kan en zal geven. De rust van genade. Hij heelt jouw, ook al moet je daarvoor eerst gebroken worden. Met Zijn liefdevolle armen bouwt Hij je op en laat je zien welke kant je op moet gaan. Hij zal je laten proeven van de rust, die wij op deze aarde nog niet volledig kunnen ervaren, stil maar, wacht maar, in de hemel is die rust je gegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten