maandag 12 december 2011

Advent

Ik merk dat ik een beetje vastloop met de stukjes uit Hosea.. De hoofdstukken die volgen zijn ingewikkeld. Ik laat ze dus nu voor wat ze zijn en ga verder met andere dingen.

Advent. Tot vorige week had het niet echt een betekenis voor mij. Ik wist wel dat het de periode voor Kerst was, maar voor de rest had ik er geen idee bij. Totdat ik voor stage een dagopening moest voorbereiden en iets hierover moest vertellen. Ik kwam erachter dat Advent een bijzonder mooie betekenis heeft, waar ik heel stil van werd! Het betekend: God komt naar ons! Niet wij gaan naar Hem. Nee, Hij daalt af naar ons. Speciaal voor jou en mij.
En met Advent steken mensen kaarsjes aan. Voor iedere Adventszondag 1, er zijn er in totaal 4. En ook hier zit een speciale gedachte. Steeds gaat er één kaarsje extra branden, steeds komen wij één kaarsje dichter bij Hem. Totdat alle vier de kaarsjes branden en er licht is in deze donkere tijd. Kippenvel krijg ik hiervan. Hoe gewoon alles leek en hoe bijzonder het verhaal is. Een baby'tje, de Zoon van God & Redder van mij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten