zaterdag 17 december 2011

Geschenk (Efeziërs 2:4-10)

Maar omdat God zo barmhartig is, omdat de liefde die hij voor ons heeft opgevat zo groot is, heeft hij ons, die dood waren door onze zonden, samen met Christus levend gemaakt. Ook u bent nu door zijn genade gered. Hij heeft ons samen met hem uit de dood opgewekt en ons een plaats gegeven in de hemelsferen, in Christus Jezus. Zo zal hij, in de eeuwen die komen, laten zien hoe overweldigend rijk zijn genade is, hoe goed hij voor ons is door Christus Jezus. Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God en geen gevolg van uw daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan. Want hij heeft ons gemaakt tot wat wij nu zijn: in Christus Jezus geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God heeft voorbereid.

Over een weekje is het Kerst. Voor sommige mensen een feest van de kerstboom, kerstman en kerstballen. Tot voor kort zei Kerst mij niet zoveel, de laatste paar jaren is daar verandering in gekomen. Daarom vind ik het jammer dat mensen de gedachten van Kerst vergeten. 
Gisteren schreef ik over wie Hij voor jou is. Voor mij is Hij van grote waarde! Ook steeds meer ervaar ik dat dit niet zomaar is. Dat het niet komt omdat ik zo netjes en goed leef. Nee, helemaal niet! Als ik kijk hoe ik af en toe bezig ben dan mag ik mij diep schamen! Toch accepteert Hij mij als Zijn kind. Hoe? Omdat Zijn liefde voor ons zó groot is! Wij waren dood, maar Hij heeft ons levend gemaakt. Dit wil ik met een beeld duidelijk maken. Dit heb ik getekend, het ging eigenlijk alleen om de mensen en het gevoel maar ik heb mij laten gaan. Probeer voor jezelf te bedenken wat jij hierin ziet en wat dat voor jou betekend. Welke waarde heeft dit geschenk, dat Hij voor jou op aarde is gekomen? Welke waarde geeft dat Kerst? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten