dinsdag 21 februari 2012

Als ik een .... was, dan was ik een ....

Via mijn lieve vriendin Jolanda, die ook blogt: jolanda92.blogspot.com, kwam ik hierop: 'als ik een ... was, dan was ik een .... Eigenlijk onzinnig, maar ook zo leuk! Lees maar wat ik ervan gemaakt heb!


Als ik een maand was, dan was ik maart
Omdat de winter nog net niet voorbij is, maar de lentezon komt dan al wel lekker door!

Als ik een dag was, dan was ik woensdag
Een lastige, donderdag is al 6 jaar lang niet mijn dag, geen idee waarom. Met het weekend heb ik niet veel, behalve dat ik het fijn vind dat ik op zondag naar de kerk kan en ook wat bij kan komen. Bij de woensdag heb ik altijd een gevoel van relax, leuke dingen doen, lekker eten, helft van de week is om.

Als ik een planeet was, dan was ik Venus
Tja, ik kan geen beter vinden.

Als ik een richting was, dan was ik rechtsaf
Ik ben anti-links, pro rechts en nee niet vanwege de politiek. Mijn voorkeur ligt gewoon bij rechts.

Als ik een meubelstuk was, dan was ik een loungestoel
Zo'n eentje waarbij je heerlijk languit kan liggen, misschien zelfs met massagefunctie!

Als ik een vloeistof was, dan was ik water
Levensbehoefte nummer 1! Voor het maken van van alles, het begin van alles!

Als ik een boom was, dan was ik een bloesemboom
Wauw, wat zien die bomen er mooi uit! En zelfs als ze hun blad laten vallen zijn ze nog prachtig!

Als ik een gereedschap was, dan was ik een vijl
Het is prachtig om dingen af te werken, iets mooi maken.

Als ik een bloem was, dan was ik een gerbera
Ik krijg altijd het idee of deze bloem naar mijn lacht. Maar ook rozen vind ik geweldig!

Als ik een weersoort was, dan was ik sneeuw
Heerlijk romantisch om die sneeuwvlokken naar beneden te zien komen. Ik kan erg blij worden van sneeuw(soms ook niet, als de treinen niet reizen)

Als ik een muziekinstrument was, dan was ik een orgel of een doedelzak
Wat kan er uit een instrument toch prachtige geluiden komen! Bij deze instrumenten kan ik écht kippenvel krijgen!

Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik een blik van begrip
Ik vind het fijn als ik mensen kan helpen, hun verhaal aan te horen en te kunnen laten weten dat ik begrip toon voor hun situatie. Niet dat ik ze altijd kan begrijpen, maar toch ergens snap.

Als ik een kleur was, dan was ik appeltjesgroen
Lekker vel, levendig en fris!

Als ik een emotie was, dan was ik gelukkig
Wat is het mooi om gelukkig te zijn, tevreden met alles wat je hebt!

Als ik een soort fruit was, dan was ik een aardbei
Jummie krijg nu al zin in een beschuitje met aardbeien en suiker!

Als ik een geluid was, dan was ik kabbelde water 
Heerlijk om bij tot rust te komen, hoe golven tegen het land aanbeuken of rollen.

Als ik een element was, dan was ik lucht
Lekker zwierig, maar het kan ook per minuut, per seconde verschillen!

Als ik eten was, dan was ik een stukje kipfilet
Ik ben gek op kipfilet! Lovely!

Als ik een auto was, dan was ik een Crysler 300c
Zo'n grote, lekker robuust.

Als ik een plek was, dan was ik de plek die een adembenemend uitzicht heeft
Ik houd van de natuur, van de rust, van de schoonheid, die je de adem beneemt.

Als ik een stof was, dan was ik van dat zachte, teddystof
Heerlijk om mee te knuffelen!

Als ik een smaak was, dan was ik pittig en zoet
Misschien een rare combi, maar er mag soms wel wat pit aan eten zitten. Maar als echte vrouw kan je me altijd wakker maken voor iets zoets!

Als ik een voorwerp was, dan was ik een zachte doek
Ik weet niet of een doek/dekbed/plaid tot voorwerpen behoort, maar ik vind het heerlijk om in de winter met zo'n doek om mij heen te zitten, lekker warm!

Als ik een lichaamsdeel was, dan was ik een stel ogen
Ik val op ogen, als ik een man zie met mooie ogen dan ben ik opslag verliefd. Ogen vertellen veel en zullen nooit liegen.

Als ik een liedje was, dan was ik Amazing Grace
Van veel liedjes kan ik tranen in mijn ogen krijgen, maar deze vind ik toch echt zo mooi!

Als ik een paar schoenen was, dan was ik een paar sneakers
Sneakers staan voor mij voor: zomer, ontspanning, dagjes weg, makkelijk, leuke designs en veel meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten