donderdag 2 februari 2012

Een psalm vol liefde (psalm 30)

Het zit in het leven soms niet mee. Heftige ervaringen kunnen je vertrouwen en veiligheidsgevoel aantasten. Ik weet dat als geen ander. Nee, ik ga er geen helaas bij zitten. Want hoe moeilijk het soms is, hoe diep je soms moet gaan, het heeft mij verder geholpen! En bij dit gevoel past psalm 30 erg goed. Lees het maar eens!
"Ik daalde af in het graf, maar u hield mij in leven". Het hoeft niet letterlijk zo te zijn, het kan best een gevoel zijn. Dat je alles onder je voeten weg voelt gaan, maar dan ineens wordt je omhoog getrokken. Een sterke arm trekt je omhoog en red je uit de donkerte. Wat een geweldige ervaring! Je mag vertrouwen op die hand, die sterke arm. Hij zal er zijn als je het nodig hebt en ook als je het niet nodig hebt zal Hij dicht bij jou zijn.
Mijn klacht zal veranderen in een dans. Misschien moeilijk voor te stellen als je bovenstaande situatie vrij kort geleden hebt meegemaakt. De woorden van dankbaarheid kan je bijna niet over je lippen krijgen. Maar geloof me: het zal je lukken! Je zult God lof zingen, dat Hij er voor je is, in voor- en tegenspoed! Er is niets lekkerder dan God de lof toe zingen, met tranen van blijdschap en verdriet biggelend over je wangen. Zijn liefde is niet voor even, het duurt een leven lang. Wow, een leven lang omringt worden door liefde.. Ik hoef er niet van te dromen, ik mag het ervaren!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten