zondag 19 februari 2012

Kip uit de oven volgens Elize!

Ik ben gek op koken! Dat heb je vast wel gemerkt met speciale dagen, want dan haal ik veel uit de kast om een geweldig diner op tafel te zetten. Ik kan er zo van genieten om met eten bezig te zijn, allemaal pannen op het fornuis waar heerlijke geuren uitkomen en dan tot slot met elkaar genieten van het heerlijke eten!
Vanavond was ik alleen thuis met eten. Ik had een simpel kipfiletje gehaald, maar kreeg vanmiddag ineens het idee om meer te doen dan alleen kerrie erover te doen en bakken maar! Dus ik ben druk gaan zoeken op internet, maar kon niet iets vinden wat ik leuk en lekker vond. Dan maar gaan zoeken naar basis beginselen als het gaat om kip uit de oven en vervolgens zelf iets brouwen! Het was lekker, de volgende keer doe ik een paar dingen wel anders, maar het was voor de rest heerlijk!

~ Kip uit de oven volgens Elize ~
Nodig voor 1 persoon:
* 1 kipfilet
* 1 theelepel cayennepeper
* 1 theelepel knoflookpoeder
* 1 theelepel gemberpoeder
* 2 theelepels kerriepoeder
* 2 eetlepels paneermeel
* snufje zout en zwarte peper
* 30+ kaas
* olijfolie
* (eventueel 1 theelepel kurkuma)
* ovenschaal

Verwarm de oven op 200 graden (heteluchtoven).
Snij in de kipfilet richels waar je stukjes kaas in kan doen. Een lange richel, door het midden en aan de zijkant ook een aantal richels. Vul de richels op met kaas.
Doe de kruiden en de paneermeel bij elkaar en meng het door elkaar tot een geheel. Strooi de helft van het mengsel in de ovenschaal, ter grootte van de kipfilet. Leg vervolgens de kipfilet erop en strooi de rest van het mengsel over de kipfilet. Druppel nu wat olijfolie over de kipfilet. (je kan ook nog wat citroensap erover heen sprenkelen, maar let op dat het niet teveel is!)
Zet de ovenschaal in de oven, op 180-200 graden, zo'n 30 minuten.

Eetsmakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten