dinsdag 17 april 2012

Jij spreekt - Hij antwoordt


Als ik het gevoel heb dat niemand om mij geeft, dan zegt God tegen mij:
“Ik hou van jou, Ik ben een God van liefde. Dat heb ik beloofd aan jou en aan de generaties voor jou. (Deuteronomium 4:31)
Als ik het gevoel heb dat er geen weg meer is, dan zegt God tegen mij:
            Op jou rust Mijn oog. Ik zal je inzicht geven en jou de weg wijzen. ( Psalm 32:8)
Als het lijkt dat er alleen maar ongeluk is, dan zegt God tegen mij:
Ik heb een plan met je leven, Ik heb jouw geluk voor ogen. Ik zal je een hoopvolle toekomst geven. (Jeremia 29:11)
Als het licht in mijn leven uit gaat, dan zegt God tegen mij:
            Mijn woord zal als een lamp zijn voor je voet, een licht op je pad. (Psalm 119:105)
Als het lijkt dat wegen zich scheiden, dan zegt God tegen mij:
            Niet zal jou scheiden van mijn liefde voor jou! (Romeinen 8:38-39)
Als mensen om mij heen mij niet langer tot steun zijn, dan zegt God tegen mij:
            Ik zal je tot steun zijn als je dreigt te vallen, Ik zal je oprichten. (Psalm 145:14)
Als tranen over mijn gezicht blijven stromen, dan zegt God tegen mij:
            Ik zal de tranen van je gezicht afwissen. (Jesaja 25:8)
Als ik niets meer kan zeggen, dan vult God mij met Zijn liefde en geeft mij Zijn zegen mee:
            De Heere zal jou beschermen en zegenen,
            Hij zal altijd dicht bij jou zijn,
            Hij zal jou Zijn inzicht geven.
            Hij zal over je waken en Zijn genade geven.
            De Heer zal jou beschermen, waar je ook gaat,
            Niet alleen vandaag, maar al de dagen van je leven!
            Amen!
            (Numeri 6: 24-26 & psalm 121)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten