maandag 2 april 2012

Ik ben veilig - stille tijd - Pasen

Pasen doet mij de laatste jaren veel meer dan Kerst. Als je klein bent vind je Kerst vaak mooier/leuker, omdat er zo'n lief klein baby'tje is. Maar ik moet zeggen dat Pasen toen ook al veel meer indruk om mij maakte dan Kerst. Ik zat als kleuter met tranen in mijn ogen toen het verhaal verteld werd. Dat nam later af, en nu merk ik dat ik er extra door geraakt wordt. 
Ik vond altijd dat in de kerk waar ik lid van ben altijd zo zwaar gedaan wordt over het kruisigen van Jezus. Ik ben zelf meer een type van de verwondering, dat Hij dat voor mij deed, voor een nietig ding in vergelijking met Hem. Hoeveel liefde straalt daar niet van uit? Ik vond het jammer dat daar zo weinig aandacht op gevestigd werd, maar ik moet zeggen dat dat aan het verschuiven is. 
Deze week worden er elke avond samenkomsten gehouden om je hart te laten richten op Hem, die voor jou stierf. Ik vind het een geweldig initiatief! Want ik word zelf stil van de gedachte wat Hij voor jou en mij gedaan heeft! Ik kan niet bevatten wat voor een wonder dat is, het is zoveel groter dan ik kan bedenken! 
Juist als het allemaal niet zo lekker loopt in je leven vind ik zoveel troost in het verhaal van Pasen. Ik hoef mij geen zorgen te maken over mijn leven. Hij heeft het in de hand en Hij heeft voor mijn zonden betaald. Daar hoef ik niet steeds over te piekeren en zorgen over te maken! En door dat sterven mag ik heel dicht bij mijn Hemelse Vader komen, die alle tranen van mijn ogen af zal wissen. Zonder dat ik er iets voor terug hoef te doen! Ik hoef alleen maar in Zijn armen te vallen en mijn leven aan Hem toe te vertrouwen. Hij geeft mij deze geweldige belofte over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde: 
Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen. Er zal geen dood meer zijn, geen verdriet, geen rouw of pijn, want die dingen horen bij de oude wereld die voorbij is. 
(Openbaringen 21:4)
Wat kijk ik uit naar die tijd, dat er geen pijn meer is en geen verdriet, geen dood en geen rouw. Tot die tijd mag ik mij veilig weten bij Hem!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten