vrijdag 27 april 2012

Sons of Korah & Psalm 37

Zoals je misschien hier beneden hebt gelezen ben ik bezig om iets van rust te vinden, echt stil te zijn. En dat is niet makkelijk! Er komt soms zo veel op je pad, dat ook al zit je ergens stil je het liefst wilt uit gillen. Daar herken ik mij deze week in. Toen vond ik op youtube de nummers van Sons of Korah. Ik had er wel eens van gehoord, maar er nooit naar geluisterd. Nu wel dus en ik merk dat ik zo rustig wordt van die muziek, heerlijk! Ik kan het je aanraden om ook eens te gaan luisteren!
Ook vond ik door hun een prachtige psalm. Daar heb ik stukjes uitgehaald die voor mij, nu, een bijzonder lading hebben. Lees maar: Psalm 37.


Vertel alles wat u bezighoudt aan de HERE 
en vertrouw Hem. Hij zal in alles voor u zorgen.

Word stil voor de HERE 
en verwacht alles van Hem.

Het is beter met een eerlijk hart 
weinig te bezitten dan veel rijkdom te hebben en God niet te kennen.
De HERE zorgt voor zijn volgelingen 
en er wacht hun een geweldige toekomst.
In moeilijke momenten 
zal Hij hen niet in de steek laten.

Het is werkelijk waar: 
zij die door God gezegend zijn, mogen in het land wonen en het bezitten. 
Maar wie Hij vervloekt, wordt vernietigd.
Als de HERE instemt met iemands wijze van leven, 
zal Hij hem bevestigen in alles wat hij doet.
Als zo iemand valt, 
stort hij niet naar beneden, omdat de HERE zijn hand vasthoudt.

De HERE heeft oprechtheid lief 
en Hij zal zijn volgelingen nooit in de steek laten. Hij zal hen altijd bewaren en beschermen.

Maar de redding van de oprechten komt van de HERE, 
Hij beschermt hen in moeilijke tijden.
Dat komt doordat zij bij Hem schuilen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten