woensdag 18 april 2012

Liefde - ouders & kinderen

Ik vind het zo mooi om te zien hoe mensen van elkaar kunnen houden. Vooral als ik een oud vrouwtje en een oud mannetje zie lopen op straat, hand in hand. En dan met zo'n verliefde blik, daar straalt zoveel liefde vanaf! Of als je ziet dat ouders intens genieten van hun kinderen en dat die ouders enorm veel van hun kinderen houden. Daar kan ik echt van genieten en helemaal warm van worden. Het raak mij ook, omdat ik ook weet  dat het niet zo vanzelfsprekend is, die liefde tussen ouders en kinderen.
Zo is van de week de rechtzaak begonnen tegen de man die zijn eigen dochter, 11 jaar!, verkracht heeft en waardoor die dochter een kindje heeft gekregen. Verschrikkelijk!
En zo zijn er ook genoeg kinderen die mishandeld worden, niemand die het weet omdat het achter de gesloten deuren gebeurt. Hoe kan het?
Het kan mijn hart breken als ik hoor hoe slecht kinderen het hebben. Het is verschrikkelijk om je niet geliefd te voelen. Liefde is een van de basisbehoeften die elk mens nodig heeft.
Terwijl ik dit aan het tikken ben schiet psalm 103 te binnen:

Zoals een vader met liefde voor zijn kinderen zorgt, 
zo zorgt de HERE voor wie ontzag voor Hem hebben.
Hoe hard en moeilijk is het dan om dit te kunnen geloven? Hoe vreselijk is het als je die liefde niet kent? 
Wat zou ik graag wat willen en kunnen betekenen voor die kinderen. Zorgen dat ze de liefde leren kennen in hun liefde. Dat ze niet dreigen te verstikken omdat ze geen liefde kennen. Wat zou ik graag willen dat ieder kind in een warm nest zou kunnen opgroeien, waar ze gewaardeerd worden, geliefd en geaccepteerd. 
Als ouders dit lezen, houdt alsjeblieft van je kinderen! Kinderen zijn een zegen. Ik denk dat het niet altijd makkelijk zal zijn, maar geloof me, onvoorwaardelijke liefde hebben ze nodig! 
Als jij, als kind, dit leest. Heb lief, iedereen die je tegenkomt. God geeft je wat je nodig hebt om lief te hebben, doe het, je kunt het! 
Liefde geven kan je alleen als jij Gods liefde in jouw leven accepteert, dan mag je het uitstralen naar alle mensen om je heen. Dan kunnen we zijn als dat ene gezin, vader en moeder met intense en onvoorwaardelijke liefde voor hun kinderen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten