zaterdag 31 maart 2012

Als moeilijkheden komen (1 Petrus 5)

Ik heb het gevoel dat mijn leven af en toe flink door elkaar geschud wordt. Ineens lijkt niets meer normaal en vanzelfsprekend. Wat eerst een grapje leek blijkt nu waarheid: 'Alles kan kapot'. De grootste nachtmerries lijken levend te worden en waarheid te zijn.
Wie kent het niet. Iedereen heeft in zijn of haar leven wel periodes van storm. Natuurlijk vinden wij onze storm erger dan die van een ander, maar het neemt niet weg dat het gebeurd en dat het moeilijk kan zijn. Maar waarom zou ik aan mijzelf twijfelen? Een tijdje geleden heb ik Job doorgelezen en er een heleboel uitgehaald. God zorgt! En het is nu bijna Pasen. Jezus ging door een hel. Zoals een lied beschrijft: 'Niet de spijkers hielden Jezus aan het kruis, het was de liefde die het deed.' Jezus kent alle emoties die wij doormaken, want Hij heeft ze allemaal meegemaakt en nog erger! Waarom zou ik dan twijfelen? Hij staat aan mijn zij. Dat verzekerd Hij mij. Zo las ik net 1 Petrus 5. Juist op het moment dat ik Hem zo hard nodig heb, is Hij er voor mij. Op het moment dat ik het uitschreeuw, slaat Hij zijn arm om mij heen en spreekt deze woorden naar mij:
Geef mij je zorgen en problemen,
Mijn kind, ik houd van jou!
Ik zal voor je zorgen.
Ik zal je oprichten,
Mijn sterke arm zal de last wegnemen,
als de tijd er goed voor is. 
Ik zal je sterker maken dan ooit tevoren.
Ik weet dat het moeilijk is, maar vertrouw op Mij!
Vertrouw op de genade, de liefde en de ontferming!
(vrije vertaling van 1 Petrus 5)


1 opmerking: