maandag 30 januari 2012

100.000x kanker..

Vandaag zag ik op diverse media het volgende bericht:

In 2010 is bij bijna 100.000 mensen de diagnose kanker gesteld. Dat is een stijging van 36 procent ten opzichte van 2000. Toen waren er ruim 70.000 gevallen.

Het bericht raakte mij, omdat mijn moeder ook hoort tot die 100.000 die in 2010 gehoord heeft dat ze kanker heeft. En je weet niet wat het teweeg brengt, totdat je het een keer meegemaakt hebt.
Voor ons was het niet veel nieuws. In 1993 is de zus van mijn moeder er aan overleden en in 1999 de zus van mijn vader. Ik heb alleen de laatste 'echt' meegemaakt en het is een life-change-event. Het heeft diepe indruk op mij gemaakt. Hoe ziek je kan zijn, hoeveel pijn je kan hebben, weer die teleurstelling nadat je hoopte dat het eindelijk goed zou komen, de tranen die maar blijven komen, van alles de laatste keer, totdat je niet meer hoeft te lijden en bij God mag komen wonen. Het is heftig. En helaas krijgen steeds meer mensen hier mee te maken. In tien jaar tijd 36% meer. Wat gaat er de komende tijd gebeuren, hoeveel mensen krijgen wel niet te stellen met deze vreselijke ziekte? Wanneer gaan ze een medicijn vinden tegen kanker? Voor ons nog vragen, God weet wat er zal gebeuren. Ik vertrouw maar op Hem, Hij zal het goed maken. Ook al krijg je met deze ziekte te maken, je mag je geborgen weten bij deze lieve Vader!



1 opmerking:

  1. Mooi & eerlijk beschreven meis! Ik kan me inderdaad echt niet voorstellen hoe het zou zijn! Sterkte met je familie en God zorgt!

    BeantwoordenVerwijderen