dinsdag 17 januari 2012

Kostbaar (Deuteronomium 14:2)


Want u bent een volk dat aan de HEER, uw God, is gewijd: u heeft hij uitgekozen om, anders dan alle andere volken op aarde, zijn kostbaar bezit te zijn.

Vanavond na het eten las ik een stukje uit de Bijbel, normaal leest mijn vader maar deze keer deed ik het. En bij de tweede zin kreeg ik al kippenvel, het was de zin die hierboven staat. 
Het is een tekst die wel vaker zo ongeveer in de Bijbel staat, maar toch steeds anders. Het wil ons steeds vertellen hoe veel God van ons houdt, hoeveel Hij om ons geeft. En dat moest niet. Hij had ook een ander volk kunnen uitkiezen, andere mensen, maar Hij koos jou en mij uit om Zijn kostbaarste bezit te zijn. Wat een eer, wat een genade. Ik heb er niets voor hoeven doen, Hij heeft alles gedaan voor mij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten