zondag 15 januari 2012

Bescherming (Spreuken 19:23)

Ik wilde vanavond voordat ik zou gaan slapen nog een berichtje tikken en zocht daarbij een toepasselijke tekst. En die heb ik gevonden! In spreuken:
Ontzag voor de Heer beschermt je leven,
je kunt rustig gaan slapen, er overkomt je niets.
Er zijn van die teksten die mij direct te pakken hebben. Ik kan er meteen warm van worden, van binnen. Vaak zijn dat stukjes waarvan het lijkt alsof ze net geschreven zijn en of ze speciaal voor mij er staan. Omdat ik niet in toeval geloof, zal God mij wel gestuurd hebben naar die stukjes en voelt het zo speciaal. 
Maar wauw, wat een mooie woorden! Alleen lijken ze me toch niet zo makkelijk om na te leven. Ontzag hebben voor God, dat betekent: houden aan Zijn geboden, je vijanden liefhebben als jezelf, puur vertrouwen op Hem en er zijn er nog wel meer. Allemaal, stuk voor stuk niet heel simpel. Maar ik denk, dat doordat je er mee bezig bent al ontzag toont voor Hem. Zijn kind zal Hij zeker beschermen. Dus vanavond, maar ook morgen en overmorgen mag ik lekker gaan slapen en erop vertrouwen dat Hij mij beschermt en mij niets overkomt. En mocht er wel iets gebeuren dan weet ik dat Hij erbij is en dat ik gedragen wordt door Hem! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten