donderdag 19 januari 2012

Bijzonder & mooi | Bijzonder mooi

Van de week was de laatste week van 4 weken stage lopen in groep 4/5.. En wat heb ik in die weken veel geleerd en ook enorm veel genoten! Al een flink aantal lessen gegeven, de één beter dan de ander. Ook de mooie kneepjes van het vak geleerd: Bijbelverhalen vertellen. Ik blijf het een bijzondere taak vinden. Het is ook zo mooi hoe kinderen daarop reageren. Sommige dingen zijn voor hen zo vanzelfsprekend, dat opent echt mijn ogen! Die kinderen geven ook zo enorm veel liefde! Je krijgt reacties van kinderen, waarvan je niet gedacht had dat je die zou krijgen.. Bijzonder & mooi, of bijzonder mooi!

En dan morgen. Aan het einde van de middag richting Lunteren. Dan is er het Jeugdleidersweekend oftewel BGO-weekend. Mogen praten hoe wij de jongeren in de kerk kunnen bereiken. Hoe wij de jongeren mogen leren hoe goed God is, hoe wij hen kunnen raken met Zijn woord. Ik heb er enorm veel zin in. Pubers zijn heel anders dan kinderen van 8 tot 10 jaar. Ze geloven het allemaal niet meer zo, ze hebben ontelbare vragen en gelijk hebben ze! Maar hoe leer je ze dan weer aan om kind te zijn, terwijl ze zich zo groot voelen?! Ik hoop dat dit weekend mij veel leert over hoe ik de jeugd aan mag leren een band met Hem te krijgen. Dat is zo bijzonder & mooi, of bijzonder mooi!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten