vrijdag 13 januari 2012

Hij geeft rust (Mattheüs 11:28-30)

Herken je het..
..van die momenten dat je er helemaal doorheen zit,
..geen idee hoe je het vol moet houden,
..dat mensen aan je trekken en geen nee durft te zeggen,
..dat je voelt dat je in oude patronen terug valt,
..waar tegen je gezegd had ze nooit meer tegen te komen,
..en dus nu flink boos bent op jezelf, maar nu niet weten hoe je er weer uitkomt
..dat het lijkt dat alles één grote chaos is,
..alsof er een loodzware boekenkast, vol met boeken omgevallen is in je hoofd,
..je het eigenlijk allemaal netjes, zoals het stond, het wil opruimen, maar niet weet waar te beginnen?!

Het enige wat ik kan doen is bidden en ik weet dat ik dat altijd mag doen, Hij luistert! Maar hoe moeilijk is het, om toe te geven dat je afhankelijk bent, terwijl je je net zo sterk had gemaakt. Gelukkig weet Hij hoe het voelt en wat ik nodig heb, Hij was degene die deze woorden zei:

Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, want mijn juk is zacht en mijn last is licht.’




Geen opmerkingen:

Een reactie posten