maandag 10 oktober 2011

Nummer 1

Vandaag was het dan eindelijk zo ver: Stage! Al vanaf de eerste week van de opleiding keek ik er al naar uit en vandaag mocht ik dan echt een beetje 'juf' zijn. In groep 4/5. Een groep van 19 leerlingen, best lekker dus! En ja, het zijn schaapjes. Ook met die leeftijd zijn ze lief, haha!
Vandaag zou ik vooral gaan observeren en soms wat assisteren. Maar ik mocht vanmorgen al een lesje geven, al was het maar voor 6 kinderen.. Het voelde al heel wat! Even snel in de pauze een blik geworpen in het rekenboek en hup leg het maar uit en zet ze maar aan het werk! Het ging eerst wat chaotisch, maar ze waren heel lief voor mij. Stil en netjes gingen ze aan het werk.
Voor de rest was het gewoon genieten, alleen al van het feit dat ze je juf noemen. Wat ook wel erg schattig was, na het rekenen mochten ze wat gaan kleuren, een meisje had het volgende opgeschreven: 'lieve juf, je bent erg gezellig en je kan goed uitleggen!'. Dan smelt je hart toch?

Morgen weer met heel veel zin een nieuwe dag. Ik ga met groep 5 geschiedenis doen en voor de hele groep een les over de kinderboekenweek doen! Met een heuse heldendiploma!

Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten