woensdag 5 oktober 2011

Straal!

Sta op en schitter, je licht is gekomen, over jou schijnt de luister van de Heer. Duisternis bedekt de aarde en donkerte de naties, maar over jou schijnt de Heer, Zijn luister is boven jou zichtbaar. Open je ogen en kijk om je heen: Je zult stralen van vreugde als je het ziet, je hart zal van blijdschap overslaan.

Ik wilde een blogje tikken over de beginnende herfst, over dat de dagen weer wat donkerder worden, wat minder zon en dus jullie even opkikkeren met zonnestralen! En toen kwam ik deze tekst tegen uit Jesaja 60. Het gaat over het nieuwe Jeruzalem. Maar ik heb het idee dat ik het ook op mijzelf mag betrekken. God schijnt iedere dag zijn licht, zijn vrede en liefde over ons uit. Aan ons de taak om dat verder de wereld in te dragen, schitter! Elke dag opnieuw.
Misschien is het niet zo makkelijk als het klinkt. Misschien ben je juist in de duisternis en weet je niet meer hoe je moet schitteren. Een simpel antwoord kan ik je niet geven. Vraag God om jou te laten zien waardoor jij kan schitteren, probeer jouw talent te ontdekken. Vind jouw schubje en laat die fonkelen in de zee!
Als God een opdracht geeft aan ons, geeft Hij ook een belofte aan ons. We zullen niet alleen stralen van vreugde, maar ons hart zal vol van blijdschap zijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten