maandag 17 oktober 2011

Burcht

When the storm is raging all around me, You are the peace that calms my troubled sea. And when the cares of this world darken my day, You are the light that shines and shows me the way.. 




Lezen: Psalm 46
Heb jij ook wel eens het gevoel dat de hele aarde staat te trillen op zijn grondvesten? Dat het einde van de aarde bijna gekomen is? Ik denk er vaak over na. Er gebeuren vreselijke dingen op deze wereld. Ze zijn allemaal voorspeld. We weten wat er komen gaat, maar we weten niet wanneer het zover is. Soms maakt het mij bang, wat gaat er gebeuren? En vooral: wanneer is het zover? Hoeveel ellende laat God toe in deze wereld?
Psalm 46 is dan dé psalm om te lezen of te zingen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd deze psalm gezongen in Arnhem. De stad zou bijna in handen zijn van de Duitsers. Enorm bang waren ze. Maar God beschermt ze!
Voel jij die burcht om je heen ook in jou leven? God is in ons midden, Hij helpt ons.
Het zou kunnen dat je dat niet zo voelt. Hoe kan dat? Lees vers 11 nog eens.
Ik ken de strijd tegen God. Je wilt heel graag bij Hem horen, maar toch ook niet. Want Hij laat al die vreselijke dingen gebeuren in jouw leven. God vraagt jou om er mee op te houden! Stop! Vecht niet meer tegen die gedachte! Ik ben je Vader! Erken dat ik jouw God ben! De strijd is dan niet voor even gestopt, hij stopt voor altijd. Hij is de God van Jakob, Hij heeft Jakob beloofd om er altijd voor Zijn kinderen te zijn. Te zorgen in moeilijkheden. Voor eeuwig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten