zaterdag 16 februari 2013

Beautiful things - Dag 7

'De Heer, die de schepper van hemel en aarde is en wiens naam Here is, zegt: vraag Mij en Ik zal u enkele wonderlijke geheimen vertellen.' Jeremia 33:2-3
"Het leven is mooi", dat hoor ik mensen wel eens zeggen. Ik heb mij wel eens afgevraagd: zijn die mensen blind? Zien ze niet hoeveel ellende er is, misschien in je persoonlijk leven, of anders wel in de wereld. Er gaat volgens mij geen dag voorbij zonder dat iemand op deze wereld huilt. Huilt van pijn, verdriet, angst of boosheid. Ik besef tegelijk ook dat er naast al dat verdriet ook genoeg is om blij mee te zijn, dat een glimlach op jou of mijn gezicht tovert.
Ik las net deze tekst van een liedje, Beautiful things van Gungor.

All this pain
I wonder if I’ll ever find my way
I wonder if my life could really change at all
All this earth
Could all that is lost ever be found
Could a garden come up from this ground at all

You make beautiful things
You make beautiful things out of the dust
You make beautiful things
beYOUtifulYou make beautiful things out of us

All around
Hope is springing up from this old ground
Out of chaos life is being found in You

You make beautiful things
You make beautiful things out of the dust
You make beautiful things
You make beautiful things out of us

Het past zo mooi bij het Paasverhaal. Als Jezus niet aan het kruis was gestorven was er geen enkele reden om te kunnen lachen. Door Zijn dood mogen wij een stukje paradijs op aarde ervaren. Voorwaarde: je moet het wel willen zien. Er zijn genoeg dingen om op te noemen die lelijk zijn of waar we niet tevreden mee zijn. De kunst is om te kijken wat juist wel mooi is, wat jij mooi vindt. En als je iets hebt waar je niet tevreden mee bent, kijk dan of jij het kan veranderen. Kan het: mooi, ga er mee aan de slag! Kan het niet? Dan hoef je er ook niets aan te doen. Het belangrijkste in al die dingen: luister naar God en wees jezelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten